perjantai 30. marraskuuta 2012

Mitäs kuuluu tättähäärä?

Perjantaita elellään... edelleenkin yskä vaivaa, joten liikunnat on jäänyt minimiin tällä viikolla. Eiliset tanssitunnit olin kyllä fyysisesti paikalla, mutta muusta puolesta ei sitten puhutakkaan mitään! ;) Käväsin taasen puntarilla aamusella ja paino oli tippunut 400g viime viikkoon nähden, joten kokonaispudotusta nyt 24,6kg... Ehkä se maagistakin maagisempi neljännessata sieltä vielä rikkoutuu ennen joulu... mutta vaikka ei rikkoutuisi niin hyvällä mallilla ollaan! Ympärysmittoja mittailin jo tiistaina ennen hypoxia, että sain vertailukohtaa siihen tapahtuuko yhden hypoxi-hoidon aikana mullistavia muutoksia. Noh, eihän kerta vielä riitä mihinkään, mutta tiistain mitatkin yllättivät mut. Viimeisen kuukauden aikana rinnan alta, vyötäröltä, ja käsivarsista oli lähtenyt sentti... lantiolta ja pohkeista kaikista 0,5cm... lantion leveimmästä "molluska" kohdasta sekä molemmista reisistä oli hävinnyt 2senttiä... ja vatsamakkaran kohdalta oli hävinnyt 2,5cm... Eli kyllä sitä muutosta tapahtuu noissa mitoissakin, vaikka välillä tuntuu ettei edetä mihinkään.


Kuva parin viikon takaa Helsingin reissulta... turisti!
Multa kysyttiin silloin kysymys-pyyntö-postauksessa, että mitkä on mun lempijuttuja yleisesti... ja ajattelin tässä nyt vähän kertoa joitain juttuja itsestäni ja mun suosikki jutuista ihan ylipäänsä, eli asiaa ihan treenin ulkopuolelta tulossa nyt! Miehän olen siis aikasen eläväinen ja meneväinen tapaus... suoraan sanottuna siis Tättähäärä! Mulla on kaiken aikaa miljoona ja sata hommaa meneillään ja pysyn paikallani TOOOOOOOOOOOSI huonosti. Olenkin joskus miettinyt, et onkohan mulla joku adhd, jos olisin nyt koulussa ni mie olisin ihan varma keissi, näin "aikuisena" en ole ihan varma. ;) Ja toinen asia mistä olen varma on se, että mulla on joku luki-kirjoitusHÄRÖ! Pakko olla! Mun isä ei osannut kirjottaa "yhtään" ja hänellä oli selvästi joku häiriö, mutta hänen kouluaikoinaanhan tälläisiin juttuihin ei puututtu juurikaan. Mun isä esimerkiksi ei erottanut milloin joihinkin sanoihin tule G-kirjain K:n sijaan...Mulla ei ole koskaan todettu mitään tämän suuntaista, mutta äidinkieli on aina ollut hankalaa. Luen tosi hitaasti, vaikka pidänkin lukemisesta hirveästi. Lisäksi kirjoittaessani en mitenkään osaa laittaa esim. pilkkuja oikein... toisinaan sanajärjestyskin on ihan miten sattuu ja myös sanojen päätteet saattaa olla väärin muuhun lauseeseen nähden. Tästä syystä olenkin ylpeä, että olen ylipäänsä uskaltanut aloittaa tän blogin kirjoittamisen.

Noh, mitä mie tykkään tehdä, siis muuta kuin treenailla. Olen aika intohimoinen sisustaja, koti on kaiken aikaa muutoksen alla, kun mie keksin mitä ihmeellismpiä juttuja... pidän sellasesta maalaisromanttisen-modernista-valkoisen-vaaleanpunaisesta meidän sisustuksessa. Tämän lisäksi tykkään käsitöistä... olenkin käynyt peruskoulun jälkeen ammattikoulun josta valmistuin pukuompelijaksi. Silloinen ammattihaaveeni oli käsityönopettaja, mutta siitä ei tullut mitään. Olen myös koulunkäyntiavustaja ja opiskellut myös 1,5vuotta sosionomiksi. Mikään ei kuitenkaan ole koskaan tuntunut oikein omalta alalta... liekö ton adhd:n vika??? ;) Muttta takaisin käsitöihin... lähinnä se pitää nykyisin sisällään aika-ajoin askartelua ja sitäkin enemmän kutomista, sukkaa, pipoa, kaulaliina, mutta toooooooosi harvoin mitään sen pidempää projektia, koska en yksinkertaisesti jaksa keskittyä kauaa yhteen asiaan. :D

Tässäkin jo aiemmin blogissa näkyneessä kuvassa omatekemät kaulahuivi ja pipo.

Tykkään myös kotitöistä ja siivoamisesta, mutta vain kun sille päälle satun... toki meillä siivotan perus "viikkosiivoukset", mutta sitten kun mie innostun ni siitä on kuulkaas leikki kaukana. Saatan puunata kämppää parikin päivää, kun oikein puhkun innosta. Niin ja pidän myös ruuanlaitosta sekä leipomisesta (olenhan siis myös leipuri-kondiittori)... Jos multa kysyttäis mikä musta tulee isona ni en osais sanoa... Tahtoisin tehdä jotain asiakaspalvelu-työtä, jossa pääsisin oikeasti tekemään monipuolisia hommia... tai toisaalta vaatekaupassakin voisi olla kiva olla töissä... tai sitten se oma kahvila, jossa saisi sekä leipoa, että olla asiakkaiden kanssa tekemisissä... tai sitten, noh, en tiedä! Ihmisiä pitäisi kuitenkin nähdä, eikä musta oikein ole tehdastyöhön, olen kokeillut. Kaikesta edellä olevasta tulee kuitenkin sellainen kuva, että olen järjettömän sosiaalinen! Ja olenhan minä, ystävien ja kavereiden kasken silloin kun heitä näen (eli liian harvoin)... mutta odottakaas kun olen vieraiden ihmisten keskellä, sitä lukko-Teaa ei ehkä tunnista samaksi, kunnes rentoudun ja vähän vapaudun. Olen siis järjettömän ujo ja kaikki uudet asiat saa mut melkein paniikkiin, vatsa vääntyy solmulle ja olo on lähes tuskainen. Tästä syystä olenkin ihmetellyt, miten ihmiset saavat ystäviä aikuisiällä??? Mut toisaalta, sitten kun johonkuhun tutustun niin näytän kyllä tämän mun "oikean" puolenkin...




Joo ja sitten loppuun sellanen "paljastus" mitä ei ehkä kovin moni tiedä... Olen ihan fanaattinen auto-leffojen ystävä!!! Gone in 60seconds ja Fast And The Furious-sarjasto on ihanimmat leffat mitä ikinä koskaan tiedän! ;) Jälkimmäinen ei enempää tai vähempää autojen kun Vin Dieselinkään takia... :DDDD


Mmm-mmm. (kuva Googletettu)


Siinäpäs sitä, tietoa minusta ja siitä, mitä minä tykkään tehdä... jos vielä haluatte tietää jotakin jostakin niin kysykää ihmeessä... tai kommentoikaa muuten vaan mun järjettömyyttä! :D

11 kommenttia:

  1. Haaa, mehän ollaan kuin kaksi marjaa!!! Ilman autoelikivia olisin voinut kirjoittaa nuo kaikki. Mä _haluaisin_ opiskella pukuompelijaksi ja olen pitänyt omaa kahvilaa ja rakastan kotitöitä, fanaattinen siivoilija ja järjestelijä oikealle päälle sattuessani ja ja ja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No aika käsittämättömät samikset ollaan kyllä! ;)

      Poista
  2. Mitä, ei voi olla? Hämmentävää kuulla vaikeuksistasi äidinkielen ja kirjoittamisen kanssa, sillä en blogisi tekstistä ole poiminut mitään vihjeitä siihen suuntaan. Ehkä osaat hyvin peittää hankaluudet :) Joka tapauksessa hienoa että kirjoitat ja julkaiset kirjoituksesi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, itse sitten taas huomaan omissa teksteissä kaikki virheet... tai sitten olen vain perfektionisti tämänkin asian suhteen. Luen omat kirjoitukset moneen kertaan ennenkuin julkaisen ne ja julkaisemisen jälkeenkin jos löydän kirjoitusvirheen menen heti korjaamaan sen ja toivon ettei kukaan muu vielä ehtinyt sitä huomata... :D

      Poista
  3. Apua!! Tää teksti olisi voinut olla mun näppäimistöltä! Siivous, sisustus, käsityöt, urheilu, leipominen, asiakaspalvelutyö (jokusen vuoden olin töissä vaatekaupassa). Itse en ole pukuompelija, mutta mun äiti on! Itse pidän myös ompelusta, mutta vaan niistä pienistä projekteista, koska eihän kärsivällisyys vaan riitä.
    Ihana turistikuva! Näytät tosi hyvältä!
    Onkohan nyt jo liikaa huutomerkkejä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin olen ollut vaatekaupassa töissä, tosin jo 10vuotta sitten (APUA!)... :D Me ollaan kyllä sun kans ja aika pitkälle samikset!
      Ja huutomerkkejähän ei KOSKAAN ole liikaa... ;)

      Poista
    2. Niin joo, ja kiitos... olen kerrankin itsekin sitä mieltä, että näytän hyvälle... ja mun ystävä käski mut seisomaan Stockan kuusien eteen et saatiin oikein virallinen turisti-kuva, kerrankin! ;)

      Poista
  4. Ensinnäkin, aivan mahtavia tuloksia oot saanut - vau ja onnea!! :)

    Ja toisekseen, ainakaan nää siun tekstit pilkkuineen ja sanajärjestyksineen eivät särähdä tämän suomen kielen opiskelijan korvaan millään tavalla negatiivisesti (muutenkin tykkään blogeissa vähän "vapaammasta" tyylistä kuin kirjakielestä) :) Enpä olisi miekään arvannut, jos et olisi asiasta maininnut :)

    Oli kiva kuulla siusta uusia juttuja, tuntuu että tällaisten kautta muut bloggaajat tulevat aina jotenkin paljon "tutummiksi" :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)
      Joo, vapaammalla tyylillä kirjotetusta minä itsekin pidän... ja ihan mukava kuulla ettei tää ainakaan kovin pahasti lukijoille "särähdä"... ehkä osaan jatkossa itsekin ajatella asiaa hieman toisin.
      Ja just tälläset pienet yksityiskohdat on sellasia mitä ei tulis välttämättä muuten juteltua... mun yksi parhaimmista ystävistäkin sanoi kerran, että ihan kun olis oppinut tuntemaan mua tän blogin kautta paremmin... eihän sitä pitkään jatkuneen ystävyydenkään myötä ihan kaikesta välttämättä jutella... :)

      Poista
  5. Heippa! Todellakin hyvin kirjoitat, no worries! :) Itseäni välillä häiritsee, kun itsellä on sanajärjestykset miten sattuu ja aloittaa lausetta JA- sanalla... ;) Samassa veneessä siinä mielessä.
    Kiva kuulla asioista, joista tykkäät! :) Miulla on lähes aina joku sisustusvisio mielessä, toteutus vaan nykyään ottaa enemmän aikaa. Käsityöt -jees. Liikunta -jees. :) Usein huomaa, että blogit, joita tykkää eniten seurata, on sellaisten ihmisten kirjoittamia, joilla on jotain, tai kenties enemmänkin, yhteistä itsensä kanssa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvä etten mie ole ihan ainut ketä häiritsee omat kirjotusvirheet... mie en esim. ymmärrä aina kaikkia yhddyssanojakaan ja sit kuuntelen ihan hiljaa kun muut touhottaa siitä, että on se kumma kun ei yhdyssanoja edes kirjoteta oikein... se kun ei kaikille ole ihan niin helppoa! ;)
      Ja niinhän se menee, aika usein samanoloiset ja samoista asioista kiinnostuneet ihmiset kiinnostaa... ja minä ainakin olen erittäin iloinen kaikista näistä löydetyistä samanhenkisistä blogeista ja ihmisistä. :)

      Poista