keskiviikko 22. toukokuuta 2013

Sateisena keskiviikkona.

Kukkuluuruu! Täällä taas... kiirus jatkuu, mutta tänään on hivenen rauhallisempi päivä töiden suhteen. Muutama asiakas hoidettuna jo aamusta ja päivällä olisi vielä muutaman tunnin rupeama töiden merkeissä. Maanantaina kävin työpäivän päätteeksi tekasemassa tunnin mittasen yläkropan treenin ja sain kyllä mukavat tuntumat taas lihaksiin. Perusliikkeillä taas mentiin, eikä mitään ihmeempiä kommervenkkejä tullut tällä kertaa kokeiltua. Rintaa, olkaa, hartiaa, hauista, ojentajaa, mitä näitä nyt on! ;) Kuvia en taaskaan alkanut napsimaan, koska tahdoin tehdä tiiviin ja intensiivisen treenin ja tässä onnistuinkin loistavasti.

Eilen sitten pidin välipäivän liikunnasta ihan jo aikataulullisista syistä. Aamupäivä töissä, pari tuntia kotona ja illansuu taas töissä... kotiin päästyäni olin aika poikki (lue:laiskana) ja sitten olikin miehen vuoro lähteä treenailemaan. Toki välipäivä tuli myös tarpeeseen lihasten takia. Tänään olisi tarkoitus pinkaista illalla vielä hölkälle ja jos sitä jaksaisi sen päälle vielä muutamat vatsa- ja selkäliikkeet hääriä tässä kotosalla. Ilma on tällä hetkellä sateinen, joten ainakin happea pitäisi illallakin riittää. ;)



Olen viime päivinä joutunut kamppailemaan itseni kanssa, kun jostain syystä hirveät makeanhimot ovat taas nousseet pintaan. Sunnuntaina tosin olen viimeksi syönyt mustikkapiirakkaa vaniljajäätelöllä eli olen saanut itseni pidettyä kurissa (jo huikeat kaksi ja puoli päivää!!!)... sitä mistä nämä himot taas ovat tulleet en osaa sanoa. Toki voisin alkaa syyttelemään naistenvaivoja tai tällä hetkellä vallitsevaa "feeling blue"-ilmaa tai mitä tahansa muuta, mutta en sitä tee. Jostain syystä nyt vaan on sellanen hetki, että kaikki herkku tuntuisi hyvältä... ja siis etenkin makea herkku! Tästä syystä olinkin kovin iloineen kun eilen postiluukusta oli kolahtanut uusin Fit. Vielä en tosin ole tätä artikkelia lukenut, enkä lehteen muutenkaan vielä syventynyt, mutta otsikko ainakin oli ihan just kuin mulle tarkoitettu! ;)


Eilen selätin makeanhimon jäisellä smoothiella, josta en harmikseni ottanut kuvaa! Mutta laitoin siihen jäisiä mangonpaloja, ananasta, maustamatonta luonnonjugurttia sekä vettä ja kookoshiutaleita. OLI HERKKUA! Jätin tämän vielä sellaisksi paksummaksi seokseksi, eli just ja just olis saanut pillillä imettyä... ihan kun olis jotain pirtelöä pistellyt taas menemään. Meillä myös lapset tykkää näistä ja usein meillä välipalan asemaa hoitaakin tälläinen juoma. Eilen meidän 6vee tokaisi juoman juotuaan: "Äiti sun pirtelöt on kyllä parhaita. Sun pitäis kyllä perustaa oma ruokala." <3

Tälläistä tähän viikon puoleen väliin, mukavaa loppuviikkoa murmelit! Kertokaa kuulumisia ja kaikkia kivoja juttuja! :D

6 kommenttia:

  1. Oi! Uusi Fit! Pitääpä kipaista kaupan kautta tänään! :) Kantsis ehkä tilata itselle... ;)

    Tiedätkö.... täällä myös tahtoo olla haastetta pitää herkuttelu aisoissa. En tiedä kans mikä mättää, mutta herkässä on käsi herkkuja ottamaan, kun eteen tulee. Päätinkin ryhtyä "osittaiseen herkkulakkoon", kun ei tästä muuten mitään tule! Osittainen tarkoittaa sitä, että yhden herkkupäivän saan viikossa pitää. Muuten nou, nou!
    Tsemppiä sinne! Nyt onneksi löytyy jo marjoja sun muuta hyvää tuoreena kaupoista, pitää / pystyy korvaamaan herkkuja niillä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle tulee kotiin, juuriki siitä syystä et ostin sen kuitenkin aina! ;)

      Joo, mie aloin tunnistamaan tota herkkuhimoa siihen, että jotenkin aina ruuan jälkeen teki mieli jotain makeaa... Olen nyt yrittänyt ottaa välillä jonkn hedelmän tai pirtlön ruuan jälkeen/vähän syömisestä! Ja annoin kyllä itselleni perjantaina luvan maistaa uutta fazerin tummaa suklaata appelsiinilla, toimi! ;)

      Poista
  2. Määkin oon nyt päättänyt opetella hillitseen herkuttelua ns. terveillä herkuilla :) Oon aatellut, että jos olisi ensi viikon perjantaihin saakka "kunnolla" ja sitten voisi valmistumisjuhlasta mennä oikein pitkän kaavan mukaan syömään hyvään ravintolaan :) Tän päätöksen tein siis maanantaina ja hyvin sujuu! Oon kanssa tehnyt smoothieita nyt ahkeraan, mutta tänään totesin että on varmaan pakko jättää banaani pois, kun tuntuu että se ei mulle oikein sovi.. Kävinpä juuri ostaan kaapin täyteen kaikenlaista, ja ens pirtelö-kerralla aattelinkin korvata banskun makealla omenalla :) Saas nähdä mitä maha siihen sanoo! Ei luulis turvottavan. Joku muukin on joskus sanonut että banaani on vähän semmonen...

    Joo Fit tuli! :D Mäkin oon vaan ihastellut sitä :D Jos tänään jo viittis vähän lukeakin :) Se on paras lehti kaikista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mie olen kans kuullut banaanista tollasta juttua ja todennut itsekin sen joskus turvottavan.... vielä en ole saanut selville milloin ja miten, kun ei sitä mulle aina tee. Epäilen kuitenkin, että joko tyhjään vatsaan syötynä tai jonkun muun kanssa yhdistettynä ei sovi mun vatsalle... Vaikeita nää jutut on tutkia.
      Ja Fit on kyllä ihan ykkönen! :)

      Poista
  3. Mä oon ihan repsahtanut ton herkuttelun suhteen. Tuntuu että kiire ja stressi ja nälkäisenä kauppareissut saa kaikki lupaukset unohtumaan. Yritän sit muissa kaloreissa pihistellä ja soppa onkin aika valmis. Koko ajan vähän äreenä ja mureena. Ja mikä parasta, itse tiedostaa tämä kaikki!!!:D
    Yritän kompensoida sitten liikunnalla, ja eihän se aina niin vakavaa oo. Taidan vaan välillä stressata tästä herkuttelustakin vähän liiaksi, menee koko herkkujen tarkotus ihan hukkaan. :D Mutta mutta, ilosin mielin jatketaan. Käy kurkkaamassa mun uus höpötys, sieltä voi löytyä jotain urheiluvaatehimotusta. ;)

    -janina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, onneksi me ei olla yksin! Eiköhän tämä tästä paremmaksi muutu! ;)
      Mie kans olen huomannut itsessäni tollasen stressaamis-jutun ja sitä olenkin pyrkinyt tässä vähentämään ja löytämään sellaista sopivaa tasapainoa... tästä onkin tulossa ihan oma postauksensa kunhan saan ajatukset ja asiat jotnkin järkevästi jäsenneltyä ja kirjoiteltua. :)

      Poista