keskiviikko 3. joulukuuta 2014

Joulukuun ensimmäisen keskiviikon kuulumisia!

Syksy on vipeltänyt hurjalla vauhdilla ohitse ja ollaankin yks kaks jo joulukuussa! Jouluihmiselle ihan mahtavaa, ihan kohta on aika pysähtyä ja nauttia kaikista ihanista asioista ja etenkin rauhasta. Mulle se merkitsee paljon, tänä vuonna olen vielä niin onnekkaassa asemassa, että saan joulun aikana levätä kunnolla ja tehdä vain muutamina päivinä töitä.



Syksy on mennyt aika haipakalla ja oma olo on ollut toisinaan aivan järjettömän huono ja väsymys on painanut. Olen usein tuntenut puskevani melkosessa suossa ja kaikki on ollut hieman yhdentekevää. Etenkin se oma hyvinvointi on välillä unohtunut, vaikka olenkin siihen yrittänyt kiinnittää erityistä huomiota. Toisaalta tänä syksynä on tapahtunut myös paljon hienoja asioita, oon kokenut uusia juttuja ja päässyt kokeilemaan erilaisia asioita. Tämä syksy on myös tuonut tullessaan uusia hienoja haasteita sekä muutaman uuden tuttavuuden ja syventänyt montaakin vanhempaa ihmissuhdetta.



Pari viimistä viikkoa olen kiinnittänyt erityistä huomiota omaan olemiseeni ja pyrkinyt tekemään ertyisen paljon itseäni miellyttäviä asioita. Toki tälläisiä asioita tulisi tehdä kaiken aikaa, mutta nyt en ole ihmeemmin edes yrittänyt ylittää itseäni tai mukavuusrajojani. Olen mennyt "siitä mistä aita on matalin" ja liikkunut sellaisella tavalla mistä erityisesti nautin.

Oon käynyt sh'bamissa, zumbassa, bodybalancessa, tanssinut, rullaillut huoltotunnilla, pitänyt ladys tunteja sekä jumppaa senioreille! Oon nauttinut jokaikisestä jutusta ja saanut taas heittäytyä ihan uudenlaisiin asioihin. Toisaalta tavallaan olen poistunut myös mukavuusalueeltani, kun olen hypännyt ohjattavan roolista ohjaajaksi useammankin kerran.

lähes 1,5h zumban jälkeen

Ruokailujen suhteen olen ollut myös höllempi. Olen toki syönyt terveellisesti ja edelleenkin tehnyt ruuat hyvistä raaka-aineista itse. Mutta tämän lisäksi olen antanut itselleni luvan herkutella ja kyllä, jopa hieman liikaa! Olen mie kyllä yrittänyt tehdä terveellisempiä vaihtoehtoja tässäkin asiassa. Esimerkiksi lauantaina tein jouluista raakasuklaata! Ihan perus raakasuklaamassan sekaan laitoin piparkakkumaustetta, cashewta, manteleita sekä rusinoita. Ja NAM!


Olen toki muutenkin pyrkinyt pitämään itseni jollain tasolla aisoissa. Sellaista normaalia hyvää ruokaa, oikeanlaisella ruokailurytmillä, ravinnosta nauttien.





Eipä tänne oikeastaan paljon muuta kuulu. Pikkuhiljaa yritän saada iteäni voimaantumaan ja taltuttaa tämän kaamosväsymyksen. Tulisi vaikka lunta, niin valostuisi edes hetkeksi... ja eihän se joulu ole joulu ilman lunta, vaikka tähänkin on viime vuosina totuttu.

Nyt vielä hetkeksi kutimet käteen ja kullan kainaloon... jaksaa taas huomenna hoitaa kaikki velvollisuudet sopivasti rennolla asenteella ja hyvällä mielellä. <3

2 kommenttia:

  1. Hieno muuten toi sun uus blogibanneri.
    Mää ennustan, että kohta sitä lunta tulee ja päästään nauttimaan talvesta ja mää ainakin hiihtämisestä!

    Mukavaa torstaita!

    VastaaPoista
  2. Tämä syksy on kieltämättä ollut uuvuttavan väsyttävä! Sun banneri piristää:) Hiihtämistä täälläkin odotellaan ja luistelukenttien avautumista:)

    VastaaPoista