sunnuntai 13. syyskuuta 2015

Mitä rakkaus on?

Se on minulle pieniä tekoja, ihan huomaamattomia, niitä elämän tekoja. Tai sanotaanko, että niitä pieniä tekoja mitä toinen tekee, jotta toisella olisi parempi olla... Lähes mitättömän suuruisia asioita, jollakulla muulle mitäänsanomattomia, mutta just sulle niitä merkityksellisimpiä!


Sitä, että toinen siivoa yllätykseksi koko kodin. Sitä, että toinen laittaa sulle pyytämättä iltapalan. Sitä, että toinen tajuaa milloin olet niin väsynyt ja poikki, että ottaa lapset hoteisiinsa ja antaa sulle hetken hengähdystauon. Sitä, että toinen tulee ja mitään sanomatta halaa just kun sitä tarvitset. Sitä, että toinen silittää sun päätä kun maailma murjoo. Tai sitä, että toinen vain on vieressä ja voit luottaa siihen ettei se luovuta teidän kummankaan suhteen.

Monestihan sanotaan,  että ihmisen pitää osata olla yksin ja että jokaisen tulisi olla onnellinen omana itsenään ja yksinään.. siis ilman, että siihen onneen tarvitsisi ketään muuta. Että jokaisen tulisi olla kokonainen ihminen ilman toistakin.
Varmasti totta, mutta omalla kohdallani ajattelen hieman eri tavalla. Itse ajattelen omasta parisuhteestani niin, että me täydennetään toisiamme. Me tehdään toisistamme paremmat. Mie näen itseni parempana ihmisenä kun olen Tonin rinnalla. Ei se tietenkään tarkoita, että meidän tulisi olla 24/7 yhdessä ja vierekkäin, mutta en minä olisi minä ilman Tonia.  Ajattelen meidän olevan toistemme puolikkaat ja ilman toista me ei oltaisi me. Minä en olisi minä, jos tuota toista osapuolta ei olisi.

Tuo toinen osapuoli tuo musta esiin ne parhaat puolet. Toki hän on myös se joka näkee ne minun huonoimmatkin hetket ja ikävimmät puolet, mutta niinhän sen kuuluu mennäkin. Se kertoo luottamuksesta, siitä että uskaltaa näyttää ja olla huonoimmillaankin ja haavoittuvimmillaan toisen edessä.


En osaisi olla minä ilman Tonia, en olisi minä, jos hän ei olisi mun matkassa.  Me ollaan yhdessä me ja ollaan oltu sitä toisillemme jo 10 vuotta. Meillä on siis takana 10 vuotta yhteistä matkaa, ollaan tavattu 14.9.2005. On helppoja ja vaikeita aikoja. Riitoja ja rakkautta. Ja monen monta vuotta edessä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti